sunnuntai 10. maaliskuuta 2013

Pitäiskö jo?

Mennä Pulssiin?

Mulla kestänyt nyt reilun kuukaden erilaiset MS oireet. Tunnistan tän pahikseksi. Olinkin jo viikon saikulla. Työterveyden lääkäri olisi käskenyt lepäämään vielä toisenkin viikon. Mä menin töihin. Tilanne kotona olis silloin jo niin ahdistava RM:n kanssa, että en halunnut viettää koko päivää saman katon alla. Mulla ei ollut tilaa hengittää. Joten menin töihin.

Nyt olen ollut töissä tässä välissä 2 viikkoa. Nyt vkl aikana on menty alaspäin. Kädet pian kokonaan tunnottomat, jalat horjuvat ja lyijynraskaat. Pää ei toimi, sanallinen anti alkaa olla onnetonta. Mulla puutuu oikea poski, silmiä nykii voimakkaasti. Eniten pelkään niiden halvauskohtauksien alkamista. Niitä mitä mulla oli ennen diagnoosia. Kun kädet ensin menivät täysin voimattomiksi, valahtiva suorana vartalon jatkeeksi, sen jälkeen voimakas kramppaus kyynärvarresta niin, että kädet koukistuivat rinnan pääll kramppiin. Siitä ne putosivat halvaantuneina alas. Kohtausta kesti kerrallaan noin 45m. Sen jälkeen kädet toimivat jälleen normaalisti. Näitä kohtauksia mulla oli sillon yhteensä 15. Sain kortisonipulssin, jonka jälkeen kohtauksia tuli enää kaksi.

Nyt suihkussa ollessa alkaa olla sama tunne kuin silloin enne kohtausta. Kihelmöintiä ja vloimattomuutta. Luulen, että on vain ajan kysymys millon ollaan taas halvauskohtaustilanteessa. Nuo kohtaukset silloin muinoin tulivat nimittäin aina suihkussa. Lopulta pelksin suihkuun menoa. Nyttenkin taas jännittää...

Mä olen vaan niin pirun typerä, että raahaudun sinne töihin. Tiedän etten kruunua saa. Mutta sisin ei anna antaa periksi. Tuntuu että annan periksi jos saikutan. Plääh.

Ai niin, kädet myös vapisee, ja selkä on kokokrampissa.

Mä taas harkitsen....

Ps. Tarkoituksella en korjannut kirjoitusvirheitä. Niitä tulee kun en tunne painanko näppäintä vai en...eikä tää muutenkaan toimi. Nauttikaa virheistä.


1 kommentti:

Delilah kirjoitti...

Toivottavasti olosi pian helpottuu, eikä ainakaan pahene. Lepo ei ole periksiantamista, vaan tarpeen, jotta taas jaksaisi. Anna itsellesi lupa levätä.