perjantai 14. syyskuuta 2012

mennään eikä meinata

Pitkä kaksiviikkoinen takana. Luokan ope ollut sairaana ja olen häärinyt luokassa yksin. Pärjäsin, vaikka välillä oli pakko myöntää, että ottaa koville. Olen siinä määrin kunnianhimoinen, että en salli opetuksen tason laskea vaan pidän saman suunnan mikä on opettajan kanssa yhdessä sovittu. Joten kahtia jakaantuminen on ottanut voimille. Olla opettaja ja avustaja samaan aikaan. Nyt se kaksiviikkoinen on takana ja maanantaina myös opettaja on taas paikalla. Voin taas palata omaan rooliini ja luokan tasapaino taas palaa. Voin huokaista. Onneksi viereinen luokka on meidän yhteistyöluokka ja sen luokan open kanssa olemme osan suunnitelleet yhdessä ja toteuttaneet yhdessä. Kiitokseksi avusta vein punkkupullon perjantain kunniaksi. Tiiän, ei olis tarvinnut mutta vein silti. Olin kiitollinen kaikesta avusta.

Täällä on niin pikainen meno, että mun päätä huimaa. Siis täällä kotona. Kun päätimme kullan kanssa hankkiutua saman katon alle mahdollisimman pian, puhuin asiasta tolle teinille mikä vielä notkuu mun nurkissa. Teini ei suostunut asiasta edes keskustelemaan. Mutta tunnen teinini, se ajatuksen siemen jäi sinne aivoihin elämään. Eilen illalla teini sitten saapui mun luokse juttelemaan keittiöön. On suunnitellut omilleen muuttoa ja kyseli multa mitä kaikkea se pitää sisällään, se itsekseen asuminen. Käytiin läpi sitten arkea, kuluja, kustannuksia jne. Meni teini himpun hiljaiseksi, että aika kallista. Mahdollisesti muuttaa kanssamme ainakin toistaiseksi, tai riippuen siitä kuinka nopasti saamme sen asunnon. Kahteen eri asuntoon olemme laittaneet haun. Kumpikin osa-omistustaloja. Toinen olisi ilmeisesti se heti vapaa, vaikka ei sieltä vielä ole mitään kuulunut. Toinen valmistuu vasta ensi kesänä.

Nyt olemme taiteilleet viikon erossa. Tänään kuitenkin saan kullan tänne mun viereeni. En malta odottaa.
Aikalailla sen kullankin kaipuu tänne on. On ollut koko päivän tien päällä rekan kanssa, menee kääntymään kotiin ja ajelee sitten vielä illalla luokseni. Vasta myöhään illalla, ehkä yhdentoista korvilla on arvioitu saapumisaika. Huomenna mennäänkin sitten hohtokeilaamaan. Yritän tutustuttaa kultaa ja mun poikia toisiinsa kevyesti mukavan puuhan parissa, sillain rennosti.

Nyt ajattelin vielä siivoskella, aikaa on.

Hyvää viikonloppua kaikille!


Ei kommentteja: