tiistai 6. marraskuuta 2012

Kuin sikaa teurastaisi.

Juuh, ei mitenkään mieltäylentävä olotila.

Mulle tulee ikää, tai ainakin oireita joita tulee naisille ikääntyessä. Mutta ei normaalisti 43-vuoden iässä vielä, sanos lääkäri.
Olen siis edistyksellinen? Onhan noi mun lapsetkin olleet atomiajan lapsia, oppivat konttaamaan ja kävelemään huomattavasti normaalia aikaisemmin. Vanhemmalla pojalla oli ekat mustapäät ennen kuin täytti 1-vuotta. Joten ei siis ihme että mulla on jo alkavia vaihdevuosioireita? Atomiajan lapsien äidillä.

Ei ole kivaa kun koko elämä on pelkkää rättikemua. 15 päivää elämää, tosin siellä väleissäkin tihuttelua, ei siis väleissäkään normaalia. Sitten hana auki täysille, mitkään suojat ei riitä ja kivut ihan kiitettävät. Tätä sitten sen 7 päivää. Niin, ja mun ja RM:n tapaamisrytmi tuntuu osuvan  juuri niihin 7 päivään kun ollaan hanat auki. Voihan tana ja ttu.

Kävin lääkärin kanssa asiaa purkamassa. Otetaan nyt kokeita, papaa ja hormonikokeita. Ne sitten antaa viitteen siitä, onko kyse vaihdevuosien alkuasteesta. Lisääntyneestä vuodosta, tihentyneestä ja lyhentyneestä kierrosta. Voihan kikkare, siis puhunko ihan oikeasti vaihdevuosista, siis minä? Ei tuu kesää.

Pitää vissiin alkaa pitämään päällään vain punaisia housuja, vaihtaa lakanat punaisiksi, tapetitkin voisi tehdä sellasiksi punatäplällisiksi. Katos kun rapatessa roiskuu, kuin sikaa tapettaessa.

Hyvää päivää vaan.

4 kommenttia:

muju62 kirjoitti...

Moikka!

Eiks ole olemassa sellanen kauppa ko JättiRätti? Sinne sitten vaan riepujen ostoon, heh :)

Ei vaan, mulla on toinen hormonikierukka just tosta syystä eli liiallisesta vuodosta johtuen. Ei ole ollut kuukautisia sen jälkeen.Juu ja 5 vuotta sitten aloin syömään jotain hormonia (en nyt tietty muista et mitä enkä jaksa lähteä katteleen tonne jonnekin) siihen lisäksi, kun vaihdevuodet iskivät kimppuuni. Olin kyl silloin jo 44-vuotias, vedät siis paremmaksi.

Tsemppii vaan sille tielle, kyllä se siitä iloksi muuttuu. Jaa juu, tuli tänään kirje: pääsen selän ja lannerangan MRIhin, vihdoinkin. Ei ole koskaan niitä kuvattu. Toivotaan et jotain löytyy :)

T:K

Unknown kirjoitti...

Muju, veikkaan että selästä tai lannerangasta löytyy plakit. Siellä ne mullakin ymyää. Pää puhdas. Uskon että olet Diagnoosin kynnyksellä. :)

Mulla ei kierukka ole ratkaisu, olen tässäkin poikkeus, siis elimellinen/rakenteellinen vika estää senkin härvelin paikallaan pysymisen. MUlla siis vaihtoehtona, kestäminen.

muju62 kirjoitti...

Kiitos kannustuksesta =)

Siis ei voi olla totta! Mitä sitten? Onko jotain pilleriä/salvaa/rokotetta/tai jotain? En ole tiennyt (tai muistanut) että kierukka ei aina sovi. Höh, kyllä välillä ajattelee putkiaivoilla...

Sun on vaan siirryttävä siihen punaiseen sisustukseen tapettia myöten =)
Onneks o viikonloppu, saa huomenna nukkua aamulla. Mukavaa sellasta sullekin.

Delilah kirjoitti...

Hei, eivät vaihdevuodet niin kamala asia ole. Siis ei, ellei aio enää hankkia lisää lapsia. Väittää nimim. Kokemusta on.